Необходими понятия свързани с храненето -



    Нумерология      Карма      Читалня      Ошо      Рецепти      Здраве      Луиз Хей    
   Астрология      Езотерика      Телепатия      Крион      Бог      Чакри      Съновник      Психология      RSS

Хороскопи
Зодии
Натална
Синастрия
Съвместимост
Предсказателна
Ерогенни зони
Любов и Секс
Сексуалност
Еротика
Любовен Хороскоп
Тя и Той
Духовно Израстване


Начало  Регистрация  Вход


Книги
Сентенции
Вампиризъм
Нумерология en
Приказки
Супер Игри
Софтуер | Линкове
Музика | Филми
Благодарност
Игри | Игри
Таро | Цветя
Речник Отзиви



 Пими ®

Страница 1 из 212»
Форум » » » Планът Протал - Пиер Дюкан » Необходими понятия свързани с храненето
Необходими понятия свързани с храненето
ТРИОТО Г-Л-П: ГЛУЦИДИ - ЛИПИДИ - ПРОТИДИ

Храненето както на хората, така и на животните се състои от внушителен брой храни, които всъщност съдържат само три вида хранителни вещества - глуциди, липиди и протиди. Всяка храна дължи вкуса си, вида си и стойността си на специфичната смесица от тези три вещества.

 
КОЛИЧЕСТВО НА КАЛОРИИТЕ

Беше време, когато експертите по хранене отдаваха значение само на калорийната стойност на храните и съставяха диетите за отслабване единствено на базата на ниската калоричност, което обуслови провалите на тези диети, останали дълго време необяснени.
Днес повечето от тях са се отказали от количествения подход и повече се интересуват от произхода на калориите, от природата на хранителното вещество, което ги произвежда, от смесването на хранителните вещества и дори от часа на приемането на калориите.
Така днес вече е доказано, че 100 калории, доставени от бялата захар, от олиото или от рибата, не се третират по един и същи начин от организма и че усвояването на калориите много зависи от произхода им.
Същото важи за часа, в който са консумирани храните, и днес е напълно приета до вчера нелепата идея, че от сутрешните калории се пълнее по-малко, отколкото от обедните, и още по-малко, отколкото от вечерните.
Ефикасността на плана Протал и на четирите режима, от които е съставен, се обяснява с особения подбор на хранителните вещества, съдържащи се в предлаганите храни, и главно с изключителното значение, което се придава на белтъчините както през ударната фаза, така и за окончателното стабилизиране.
Точно затова се налага за читателите, които нямат особени познания в тази област, да сравним трите хранителни вещества, за да покажем как точно действа планът Протал.

 
ГЛУЦИДИ ИЛИ ВЪГЛЕХИДРАТИ

Тази категория хранителни вещества, много разпространена и много ценена, винаги е снабдявала човека, независимо от мястото, епохата и културата, с повече от 50% от енергетичната му дажба.
В продължение на хилядолетия освен плодовете и медът, единствените консумирани от човека глуциди са били така наречените днес бавни захари - зърнени храни, тестени храни, бобови растения и пр. Тяхната особеност е, че се абсорбират постепенно, увеличават умерено кръвната захар и позволяват да се избегне инсулиновият шок, чиито вредни последствия за здравето и особено за напълняването днес познаваме много добре.
С откритието на методи за извличане на захар от захарната тръстика и после, в по-големи мащаби, от захарното цвекло и с непрекъснато увеличаващата се консумация на сладки храни и на бързи захари човешкото хранене коренно се промени.
Тъй като са първокачествено хранително гориво, глуцидите са много подходящи за спортиста, физическия работник или юношата. Но далеч не са толкова полезни за мнозинството от хората, които днес водят заседнал живот.

Бялата захар и всичките й производни - сладкиши, бонбони и пр., са чисти въглехидрати, усвоявани от организма със светкавична бързина.

Нишестените храни, макар да не са сладки, също са много богати на глуциди. Това са: брашнените храни (хлябът, особено белият хляб, кракерсите, сухарите, зърнените храни и пр.), макаронените изделия, картофите, бобовите растения - грах, леща, фасул и др.
Най-богатите на глуциди плодове са бананите, черешите и гроздето.
Виното и всички алкохолни напитки също съдържат глуциди.
Както и сладкарските изделия, които са вкусна комбинация от брашно, захар, плюс мазнини.

В 1 г въглехидрати се съдържат само 4 калории, но те се усвояват от организма изцяло, което повишава енергийната им производителност.
Освен това нишестените и брашнените продукти се смилат бавно и произвеждат газове, които причиняват колкото неприятно, толкова и неестетично подуване.
Повечето от съдържащите въглехидрати храни са с високо ценен вкус, както нишестените и брашнените, така и сладките. Афинитетът към сладкото е отчасти вроден, но повечето от психолозите виждат в него резултат от възпитанието на малкото дете, което свързва сладкиша с наградата.

И накрая, въглехидратните храни са почти винаги относително евтини, поради което присъстват на всички маси, от най-богатите до най-бедните.
В заключение може да се каже, че съдържащите глуциди храни са едновременно вездесъщи и така високо ценени, че често се използват не само като награда, а и за „занимавка".
В метаболично отношение глуцидите улесняват отделянето на инсулин, който насърчава произвеждането и натрупването на мазнини.

От всичко казано дотук става ясно, че глуцидите са хранителни вещества, към които предразположеният към затлъстяване би трябвало да изпитва подозрение. Това подозрение днес се пренасочва към мазнините, които напълно заслужено стават враг номер едно На дебелия. Но това не е причина да притъпим бдителността си, особено през първата ударна фаза, която трябва да е колкото резултатна, толкова и бърза.

През ударната фаза планът Протал изключва напълно всякакви въглехидрати. През смесения период и До постигането на желаното тегло той позволява само зеленчуци с крайно ниско съдържание на захар. Въглехидратите се появяват отново през периода на запазване на теглото, но могат да се консумират без ограничения едва през фазата на окончателното стабилизиране, и то шест дни седмично.

 
ЛИПИДИ

Липидите са най-злите врагове на кандидата за отслабване, тъй като представляват най-концентрираната форма на складиране на излишната енергия. Когато консумираме мазнини, ние си присвояваме резервите на животното, което и на теория, и на практика улеснява напълняването.
След появата на диетата на Аткинс, която отвори широко вратите си за липидите, диаболизирайки глуцидите, много хора възприеха това сензационно схващане, донесло такъв успех на своя автор. Ясно е, че това беше капитална грешка по две причини: заради опасното повишаване на холестерола и на триглицеридите, за което някои хора платиха с живота си, и заради вярата, че може да се консумира тлъсто без риск от напълняване.

Съществуват два големи източника на липиди - животинските мазнини и растителните мазнини.

Животинските мазнини, които се съдържат в чисто състояние в свинската сланина, присъстват в доста голямо количество в някои колбаси, като пастетите, надениците, саздърмата и др. Но ги има и в месото на много други животни. Овнешкото и агнешкото, както и месото на някои птици като гъската и патицата, са богати на мазнини. Говеждото, с изключение на котлетите и рибицата, не е толкова тлъсто, особено ако се опече. Конското месо е постно месо.
Маслото е практически чист липид. Сметаната е по-водна, но също е много мазна - съдържанието на липиди в нея достига 80%.
Сред рибите има пет вида с по-високо съдържание на мазнини, които могат да се познаят по вкуса им и по синята им кожа. Това са сардината, тонът, сьомгата, скумрията и херингата. Но трябва да се знае, че колкото и да са тлъсти, тези пет вида риба не съдържат повече мазнини от една обикновена говежда пържола и главно, че мазнината им на риби от студените морета е много богата на омега 3 мастни киселини, които намаляват риска от сърдечносъдови заболявания.

Растителните липиди са представени от различните видове олио и от семейството на маслодайните растения.
Олиото е още по-мазно и от маслото. Наистина някои видове, като зехтинът, слънчогледовото олио и олиото от рапица, имат високи хранителни качества и са полезни за сърцето и съдовете, но всички видове без изключение имат едно и също калорийно съдържание и следва да бъдат изключени от режима за отслабване, да се избягват през режима за запазване на постигнатото тегло и да не се приемат безрезервно след окончателното стабилизиране. Колкото до маслодайните растения, като орехи, фъстъци, лешници, шам-фъстък и подобни, това са храни, които дъвчем автоматично по време на аперитива и които, комбинирани с алкохол, усилват калорийната стойност на поетата след тях храна.

За човека, който желае да пази линия или да отслабне, липидите са крайно опасни.

Те са преди всичко най-калоричните хранителни вещества - 1 г произвежда 9 калории, ще рече, два пъти повече от глуцидите и протеина, 1 г от които произвежда 4 калории.

Храните, съдържащи липиди, рядко се консумират сами. Олиото, маслото, сметаната привличат хляба, нишестените продукти, макаронените изделия, оцета и в комбинация с тях значително увеличават общата калорийна стойност.

Мазнините се усвояват малко по-бавно от бързите захари, но значително по-бързо от белтъчините.

Мазнините не се отразяват кой знае колко на апетита и за разлика от храните, съдържащи белтъчини, не намаляват количеството на следващото ядене, нито го отлагат за по-късен час.

И накрая, липидите от животински произход - масло, колбаси, мазни сирена с високо съдържание на мастни киселини, са потенциална заплаха за сърцето. Поради тази причина те в никакъв случай не могат, както препоръчваха Аткинс и последователите му, да бъдат консумирани без ограничения.

 
ПРОТИДИ

Протидите са третото универсално хранително вещество. Те образуват голяма група азотни продукти, сред които подгрупата на протеините - най-дългите молекули, влизащи в структурата на живите същества. Най-богатите на протеини храни ни се доставят от животинското царство. Техният най-изтъкнат източник е месото.

От всички животински меса най-много белтъчини се съдържат в конското месо.

Говеждото е малко по-тлъсто, но някои по-постни части от животното също са богати на белтъчини.

В овчето и агнешкото има значително повече мазнини, които осветляват цвета на месото и намаляват съдържанието на протеини.

И най-сетне свинското, което е още по-тлъсто, не съдържа достатъчно белтъчини, за да влезе в групата на истински богатите на белтъчини храни.

Дреболиите са много богати на белтъчини и много бедни на мазнини и въглехидрати с изключение на черния дроб, който съдържа малко захар.

Птичето месо, като се изключат гъшето и патешкото (от домашни гъски и патици), е сравнително постно и много богато на белтъчини, особено пуешкото и бялото пилешко месо.

Рибите, главно постните бели риби, като морския език, ската, треската и мерлузата, са истинска мина на протеини с висока биологическа стойност. Рибите от студените морета, като сьомгата, тона, сардината и пъстървата, са по-тлъсти, което леко намалява количеството протеини, които се съдържат в тях. Независимо от това те са отлични снабдители на протеини и видни защитници на сърдечносъдовото здраве.

Раците и мидите са постни и не съдържат въглехидрати, следователно са богати на протеини. Ракообразните обикновено не се препоръчват заради съдържанието на холестерол, но той се намира в червената част на главата на животното, а не в месото, което позволява да се консумират без страх скариди, крабове и други морски дарове, стига да се отстрани главата.

Яйцето е интересен източник на протеини. Жълтъкът съдържа и мазнини, както и достатъчно холестерол, за да се избягва в случай на предразположение към сърдечносъдови заболявания. Затова пък белтъкът е най-чистият и най-пълноценен познат протеин и служи за еталон, по който се равняват всички останали протеини.

Растителните белтъчини се съдържат в повечето зърнени храни и бобови растения, които обаче са твърде богати на въглехидрати, за да бъдат включени в протеинова диета. Освен това, ако не се смята соята, растителните белтъчини имат ниска биологична стойност и не съдържат някои жизненонеобходими аминокиселини, така че не могат да се консумират самостоятелно продължително време.

 
Форум » » » Планът Протал - Пиер Дюкан » Необходими понятия свързани с храненето
Страница 1 из 212»
Поиск:
Monthly Horoscope | Horoscopes | Chinese Horoscopes | Music | Business, Careers (2) (3) (4) (5) | Colleges | Cosmetics | Business, Careers /// College, Universities / Business /// Business / College, Universities, Careers / Films, Movies / Cosmetics /// Business / Cosmetics / College /// Business / College / Top Movies / Tatuajes /// College / Cosmetics / GSM / Business /// Cosmetics / College, Universities / Hard Dance / Business /// Business / College, Universities / Tehno / House Mix / Massage Music /// College, Universities / Business / Tokio Hotel /// College, Universities / Business / Enigmatic Hits / Super Driving Hits /// College, Universities / Business / Buddha Bar / Links / Surprise | Surprise2

Контакт         54.158.119.60           Събота          10.12.2016, 04:59