Необходими понятия свързани с храненето - Страница 2 -



    Нумерология      Карма      Читалня      Ошо      Рецепти      Здраве      Луиз Хей    
   Астрология      Езотерика      Телепатия      Крион      Бог      Чакри      Съновник      Психология      RSS

Хороскопи
Зодии
Натална
Синастрия
Съвместимост
Предсказателна
Ерогенни зони
Любов и Секс
Сексуалност
Еротика
Любовен Хороскоп
Тя и Той
Духовно Израстване


Начало  Регистрация  Вход


Книги
Сентенции
Вампиризъм
Нумерология en
Приказки
Супер Игри
Софтуер | Линкове
Музика | Филми
Благодарност
Игри | Игри
Таро | Цветя
Речник Отзиви



 Пими ®

Страница 2 из 2«12
Форум » » » Планът Протал - Пиер Дюкан » Необходими понятия свързани с храненето
Необходими понятия свързани с храненето
Човекът е месояден ловец

Важно е да се знае, че човекът е надскочил животинския стадий, като е станал месояден. Подобно на съвременните антропоидни маймуни неговите прадеди са били вегетарианци, макар понякога да са убивали други животни, за да се хранят с тях. Едва когато е станал колективен ловец и оттам - активен консуматор на месо, той е придобил чисто човешки способности. Tака че организмът му притежава храносмилателна и отделителна система, които и днес му позволяват да се храни с неограничено количество месо и риба.

 
Усвояване, загуба на калории и засищане

От всички хранителни вещества протеините се усвояват най-бавно - за повече от три часа. Причината е проста. Протеиновите молекули представляват дълги вериги от здраво свързани брънки. За да се преодолее тяхната съпротива, е необходимо добро дъвчене, продължително смилане и главно съвместната атака на различни панкреатични сокове.
Продължителната работа по извличане на калориите струва скъпо на организма. Изчислено е, че за да измъкне 100 калории от дадена протеинова храна, той изразходва близо 30.

Резюмираме тази особеност, като казваме, че протеините(белтъчините) имат специфично динамично действие от 30%, докато за липидите(мазнините) то е 12%, а за глуцидите(въглехидратите) - 7%.

Онова, което трябва да запомним в случая, е, че когато кандидатът за отслабване консумира месо, риба или обезмаслено кисело мляко, простият факт на смилането и усвояването му налага работа, която води до загуба на калории и така намалява енергийния принос на приетата храна. Ще се върнем на този въпрос по-нататък, в главата, посветена на начина на действие на чистите белтъчини.
Освен това продължителното смилане и усвояване забавя изпразването на стомаха и усилва усещането за насита.

 
Единственото жизненоважно хранително вещество

От трите универсални хранителни вещества само белтъчините са жизненоважни за съществуването ни.
Глуцидите са най-малко необходими, защото човешкият организъм сам произвежда глюкоза, тоест захар, от месото или мазнините. Точно това става, когато гладуваме или спазваме диета- използваме резервите си от тлъстини, за да ги превърнем в необходимата за функционирането на мускулите и мозъка глюкоза.
Същото важи и за липидите, които затлъстелият майсторски произвежда и трупа, консумирайки много захар или месо.

Човешкият организъм обаче не може да синтезира белтъчини. А самият факт на живеенето, поддържането на мускулната система, подновяването на червените кръвни телца, зарастването на раните, растежът на косата и дори функционирането на паметта, всички тези жизненоважни операции изискват всекидневен минимум от 1 грам белтъчини на килограм телесно тегло.

При недостатъчен прием на белтъчини организмът е принуден да черпи от резервите си, главно от мускулите, но и от кожата и дори от костите. Това става, когато спазваме неразумни диети, като водната диета, основана на приемане на вода и нищо друго, или диетата на Бевърли Хилс, съставена изключително от екзотични плодове - прочутата диета на холивудските звезди, които, ако наистина са я спазвали, сигурно са загубили много от чара си.

Следователно кандидатът за отслабване трябва да знае, че колкото и ограничителна да е една диета, тя никога не трябва да осигурява по-малко от 1 грам белтъчини на килограм телесно тегло на ден, като белтъчините бъдат равномерно разпределени между трите хранения. Недостатъчна закуска, парче ябълков сладкиш или блокче шоколад на обяд и пица или плод на вечеря са менюта, лишени от белтъчини и предоставящи идеална възможност за увяхване на кожата и за общо отслабване на организма.

 
Ниска калорийна стойност на белтъчините

Един грам белтъчини ви доставя само четири калории, тоест колкото захарта и два пъти по-малко от мазнините. Но голямата разлика е, че и в най-богатите на белтъчини храни това вещество не е толкова концентрирано, колкото са глуцидите в трапезната захар или липидите в олиото и маслото.

Всички меса, риби и други протеинови храни съдържат само 50% усвоими белтъчини, останалото е отпадък или спомагателна неизползваема тъкан. Така една пуешка или говежда пържола от 100 грама дава 200 калории и като си спомним, че за да я усвои, организмът изразходва 30% от калорийната й стойност, тоест 60 калории, виждаме, че от нея остават само 140 калории, колкото има в обикновената супена лъжица олио, която ни изглежда толкова безобидна, когато я изсипваме върху зелената салата. Тази проста констатация е достатъчна, за да си дадем сметка за огромното значение на диета, която би се осмелила да предложи за ограничен период от време само белтъчини. Два недостатъка на белтъчините:

▪ Съдържащите белтъчини храни струват скъпо. Цената им е относително висока - месото, рибата, морските дарове могат да нарушат един скромен бюджет. Яйцата, птиците, дреболиите са по-достъпни, но все пак влизат в най-луксозната категория храни. За щастие от известно време насам са се появили млечни продукти с много ниска масленост, които осигуряват белтъчини с отлично качество на ниски цени.

▪ Богатите на белтъчини храни са богати и на отпадъчни вещества. Обратно на повечето други храни белтъчните не се разграждат напълно и в организма остава известно количество отпадъци, като например пикочната киселина, които трябва да бъдат изхвърлени. На теория увеличената консумация на такива храни би трябвало да увеличи съдържанието на тези отпадъци. На практика обаче човешкият организъм, и по-специално бъбрекът, разполага с механизми за изхвърляне, които се справят отлично с тази задача, но за тази цел имат нужда от увеличено количество вода. Бъбрекът изчиства кръвта от пикочната киселина при едно изрично условие - да се увеличи количеството приемана вода.

В практиката си съм имал около шейсет случая на пациенти, предразположени към подагра или с камъни в бъбреците, които се подложиха на протеиновата диета, като увеличиха всекидневната консумация на вода до три литра. Онези, които взимаха лекарства, продължиха да ги взимат, на останалите не бяха предписани такива. У никой от шейсетимата съдържанието на пикочна киселина не се повиши по време на диетата. У една трета от тях то дори спадна.

Затова е много важно да се пие повече вода винаги когато се консумира богата на белтъчини храна, особено през фазите на прием на чисти белтъчини.

 
В ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Да формулираме накрая няколкото основни принципа, към които добрият режим за отслабване трябва да се придържа.

▪ Големият враг на всеки, който възнамерява да се подложи на диета за отслабване, са несъмнено липидите, или мазнините, както животински, така и растителни. Дори без да взимаме под внимание съдържанието им в месата и рибите, достатъчно е да си спомним за олиото за салата, както и за мазните сирена и салами, за да присъдим на липидите палмата на първенството за приноса им в натрупването на калории. Следователно една резултатна диета трябва да започва с намаляване или отстраняване на богатите на липиди храни.

▪ Следва също да се знае, че животинските мазнини са единствените, които съдържат холестерол и триглицериди. Затова те трябва системно да се намаляват в случай на предразположение към сърдечносъдови заболявания.

▪ Друг враг на кандидата за отслабване са простите глуциди. Не бавната захар на пълнозърнестия хляб или на бобовите растения, а бързата захар, трапезната захар, която често се усвоява едва ли не едновременно с приемането й и чието присъствие улеснява преминаването и усвояването на всичко останало. Прикрити зад сладкия си вкус, предназначени за „занимавка" между две хранения, глуцидите ни карат да забравяме високата им калорийна концентрация.

▪ Белтъчините имат умерена калорийна стойност - 4 калории на 1 грам.

▪ Най-богатите на белтъчини храни, като месото или рибата, притежават високоустойчива на смилане съединителна тъкан, която прави усвояването им непълно. Тази тяхна характеристика е истинска манна небесна за дебеланкото на диета, който по дефиниция е голям усвоител на калории.

▪ Специфичното динамично действие на протеиновите храни е калорийната цена на разграждането им по време на храносмилането. За това разграждане отиват 30% от калориите, много повече отколкото при всяка друга храна.

▪ Никога не трябва да се спазва диета, препоръчваща по-малко от 60 до 80 г чисти белтъчини. Освен ако кандидатът за отслабване не желае да ограби собствените си мускули, а кожата му да увехне.

▪ Пикочната киселина не е опасна, тя е естествен отпадъчен продукт на белтъчините, който се изхвърля напълно чрез всекидневното приемане на литър и половина вода.

▪ Не трябва да се забравя, че колкото по-бавно се усвоява една храна, толкова по-късно ще се появи гладът. Сладките храни се абсорбират и асимилират най-бързо. Следват мазните храни и чак накрая протеиновите. Онези, които са непрекъснато гладни, сами могат да си извадят заключенията.

 
Форум » » » Планът Протал - Пиер Дюкан » Необходими понятия свързани с храненето
Страница 2 из 2«12
Поиск:
Monthly Horoscope | Horoscopes | Chinese Horoscopes | Music | Business, Careers (2) (3) (4) (5) | Colleges | Cosmetics | Business, Careers /// College, Universities / Business /// Business / College, Universities, Careers / Films, Movies / Cosmetics /// Business / Cosmetics / College /// Business / College / Top Movies / Tatuajes /// College / Cosmetics / GSM / Business /// Cosmetics / College, Universities / Hard Dance / Business /// Business / College, Universities / Tehno / House Mix / Massage Music /// College, Universities / Business / Tokio Hotel /// College, Universities / Business / Enigmatic Hits / Super Driving Hits /// College, Universities / Business / Buddha Bar / Links / Surprise | Surprise2

Контакт         54.167.149.128           Петък          09.12.2016, 03:49